En merkevare med lokal forankring og innovativ kraft
Utviklingen av merkevaren BygdeLab startet med grundig innsikt og strategiske valg: Vi ønsket å posisjonere BygdeLab som en innovativ arena der lokale gründere kunne møtes, utvikle idéer og skape vekst. Navnet «BygdeLab» ble valgt for å kombinere det lokale, jordnære og det eksperimentelle, nytenkende. Kjerneverdiene – fellesskap, handlekraft og raushet – ble bevisst valgt for å gjenspeile et miljø som inviterer til samarbeid, nyskaping og åpen delingskultur.
Den visuelle identiteten ble nøye utformet med optimistiske og unge farger, tydelig typografi og en logo som består av geometriske figurer – en abstrakt representasjon av byggeblokker i ulike farger og fasonger. Dette symboliserer det å bygge nye idéer og prosjekter sammen.
Design som inspirerer på nett og sosiale medier
Nettsiden til BygdeLab ble utviklet med stor vekt på å være on-brand og gjennomført i alle detaljer. Vi jobbet mye med tekst og la betydelig innsats i å finne en jordnær, leken og direkte tone, som effektivt formidler merkevarens identitet og kjerneverdier. Språket er inkluderende og inspirerende, langt fra sterilt og upersonlig, og gir potensielle gründere følelsen av å bli sett og forstått. Sammen med intuitive menyer, tydelige handlingsknapper og responsivt design, gjør nettsiden det enkelt å engasjere seg og bli en del av BygdeLabs gründerfellesskap. Sosiale medier har fått samme helhetlige og gjennomførte tilnærming.
Resultater som snakker for seg selv
Responsen har vært over all forventning. Allerede før lanseringen oppnådde prosjektet sine årsmål. Stiftelsen har uttalt at de er svært fornøyd med prosjektet BygdeLab som raskt etablert seg som et samlingspunkt og skapt et aktivt og engasjert gründermiljø.