Den avgjørende rollen av brukersentrert design
Norsk Autoformidling hadde en klar visjon: bilsalg måtte bli tryggere, raskere og enklere. Brukeropplevelse er derfor selve kjernen i den nye plattformen. Prosessen bak Biil.no har innebært omfattende fokus på brukeranalyse, brukerreise, og brukeropplevelse. Ved å kartlegge de humpete veiene i dagens bilsalg, har vi tilegnet oss viktig innsikt som vi kan bruke når vi skal designe ny motorvei.
“Det har vært en enorm pågang fra starten av, og vi nesten ikke klarer å ta unna alt!”
Atle Lassegård
Daglig leder i Biil

Helt ny merkevare
I forbindelse med bygging av plattform var det viktig for Norsk Autobilformidling å få tak i strategiske designhoder for å bygge en merkevare for løsningen. Ny løsning, blanke ark! Første steg: logo, freshe farger og en stil som sitter. Deretter et designsystem med komponentbibliotek for ensartet implementering.
Med et ønske om å levere en enkel og rask løsning, finnes det noe mer treffende enn navnet ‘Biil’? Navnet og logomerket er rett på sak – akkurat slik som tjenesten de tilbyr.
Sømløse integrasjoner
Tekniske integrasjoner har vært essensielt for å bygge den kundereisen Biil ønsket å tilby. Ved å være involvert i hele utviklingsreisen – fra konseptutvikling og brukerinnsikt til teknisk implementering – har vi kunnet sikre at teknologivalg er satt i sammenheng med løsningen som helhet.
Biil.no har integrasjon med nøkkelteknologier som:
- Datainnhenting fra Veivesenet
- SMS-bekreftelse og varslinger (Twilio, SMS-verifisering)
- Effektivt backend-system
- Signeringsløsning med BankID
Resultater
Som Biil langsiktige tekniske partner er vi i GetOnNet stolte av å bidra til deres digitale reise. Biil.no har gjort bilsalg enklere enn noen gang – så enkelt at bileiere kan selge bilen mens de slapper av og ser på Netflix hjemme. Tusenvis av bileiere har tatt plattformen i bruk, og veksten har akselerert jevnt siden lansering. Vi gleder oss til å fortsette reisen med Biil.no!